Catalin
Curelea ma numesc si am descoperit Smart-ul acum 4 ani. Prima masina, aleasa cu
putina atentie si multa dorinta a fost si este un Smart ForFour din 2004 cu
motor de 1124 cm cubi si 75 de caluti. Prin bunavointa Autoklass Pipera si
Smartfan.ro am testat noul model de Smart Fortwo in varianta Proxy timp de o
saptamana. A fost utilizat exact ca masina personala, pentru drumurile uzuale
si un pic de tot pe afara sa vad cum se descurca. Comparatia o sa fie, poate
nedreapta, cu masina personala Forfour-ul mai sus mentionat. Atentie, exclud
din start un minus si anume existenta a doar doua locuri. Stii ce cumperi, cum
ar spune producatorii de software : "nu e un bug, e un feature !" .
Sa purcedem !
1. Aspect
1.1.
Exteriorul

Nu voi trage eu o concluzie la aspectul exterior, va expun 2 intamplari :
- La jumatate de ora dupa preluarea masinii la parcarea acesteia, am fost luat la interogatoriu de un trecator : ce model este ? cum ? ce ? când ? Am dat raspunsurile si omul a plecat in treaba lui, mai aruncând o privire inapoi :) . Se observa si in poza alti trecatori admirând noul Smart.
- La semafor, flash-uri din spate, un 451 cabrio. La volan o domnisoara in dreapta un domnisor :) . Se pune verde, inaintam domnisoara trece paralel cu mine admira masina, eu ma opresc ca semaforul arata rosu, domnisoara nu vede semaforul si trece pe rosu, admirând masinuta.
Pana la urma sunt roman, ador sa trag concluzii, DECI da, arata foarte bine :) !
1.2. Interiorul
Incep cu concluzia : oau. Cel putin varianta Proxy, cu schema de culori alb-albastru arata a concept-car nu a vehicul de serie. Mai inalt, decat al meu ForFour (chiar te urci in masina), ofera o pozitie la volan mai buna pentru traficul urban decat 454 din posesie. Instrumentele iluminate cu alb, ecranul color al computerului de bord, ecranul sistemului multimedia te fac sa uiti rapid de elementele imprumutate de la Twingo. Volanul e agresiv, are principalele comenzi (limitator,pilot, etc) prezente, arata impresionant. Tapiteria din aceasta varianta include : panza, piele ecologica si plastic. Panza si pielea ecologica se simt bine la atingere si dau impresia de calitate. Plasticul putea fi mai bun, dar se simte bine la atingere, ferm, fara jocuri. Lumina plafonierei e ok, nici prea puternica, nici lumanare. Repet concluzia la final : oau.
2. Functionalitate, gameplay, practica

Start-stop-ul e ok, motorul porneste de fiecare data fara probleme. Nu stiu nimic de eficienta lui , dat fiind faptul ca am mers cu el mereu pornit. Ma ingrijoreaza totusi traficul greu din Bucuresti si pornirile dese, dar de fiabilitate pot vorbi doar posesorii peste 1 an sau 2. Senzorii de ploaie si lumini isi fac treaba fara repros, e placut sa stii ca pornesti masina si totul "se invarte dupa soare"
Factorul WOW vine din bracarea rotilor si recunosc, a fost prima oara când m-am pus sa ma joc cu o masina de-a parcatul : sa vad unde o pot parca, in unghiuri ciudate si greu de atins. Surprins, placut, am fost de fiecare data.
Farurile : desi cu bec H4, in comparatie cu al meu ForFour stralucesc. Chiar si in comparatie cu faruri Xenon, de fabrica, ale unei alte marci, lumineaza foarte bine si nu simt nevoia Xenon-ului. Stop-urile sunt si ele o poveste placuta, lumineaza puternic si clar.

Climatizarea automata face fata oricarei provocari, iar diminetile geroase sunt mai placute cu scaunele incalzite.
Pe partea multimedia am avut parte de tot : cititor de card , de usb, conectare cu telefonul, rulare de filme. Sunetul produs e clar, nu are un bass extrem, ci unul placut.Exista si navigatie, dar hartile nu erau instalate. Interfata e fluida, totul functioneaza cum te-ai astepta : fara batai de cap. Telefonul se sincronizeaza perfect, contactele au chiar si poza, calitatea sunetului in conversatii e buna.
Ca aspect negativ gasesc doar consumul. Cam maricel pentru o masina asa mica, poate o varianta diesel sau cutia automata sa remedieze din acest neajuns. Am mers 270 de km prin oras , drumuri normale de zi cu zi si am reusit un consum de 8.6 l/100 km in conditiile in care aveam un Eco-Score de 82% . A mea cu acelasi stil de condus scoate un 6.5-7 l/100km. Dar, treci usor peste acest neajuns si de abia astepti sa zbori si sa te strecori spre munca, munca si iar munca.
Saptamana petrecuta cu noul Smart ForTwo a fost una foarte placuta, iar condusul, chiar si prin Bucuresti, a fost o placere. Chiar nu am crezut ca ma poate impresiona atat de mult aceasta masinuta. Desi e inceput de an, am pus o vorba la Mosu, asa surd cum e el, poate-poate...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu