marți, 10 martie 2015

Eu si noul Smart ForTwo

Hello,
     Catalin Curelea ma numesc si am descoperit Smart-ul acum 4 ani. Prima masina, aleasa cu putina atentie si multa dorinta a fost si este un Smart ForFour din 2004 cu motor de 1124 cm cubi si 75 de caluti. Prin bunavointa Autoklass Pipera si Smartfan.ro am testat noul model de Smart Fortwo in varianta Proxy timp de o saptamana. A fost utilizat exact ca masina personala, pentru drumurile uzuale si un pic de tot pe afara sa vad cum se descurca. Comparatia o sa fie, poate nedreapta, cu masina personala Forfour-ul mai sus mentionat. Atentie, exclud din start un minus si anume existenta a doar doua locuri. Stii ce cumperi, cum ar spune producatorii de software : "nu e un bug, e un feature !" . Sa purcedem !
1. Aspect
1.1.       Exteriorul
       Sa începem cu exteriorul. Varianta testata de mine avea o combinatie de gri-uri. Unul lucios ce acoperea tridion-ul (celula de siguranta prezenta si in acest nou model) si altul mat ce acoperea celalalte elemente ale masinii. O combinatie foarte placuta ochiului si usor de intretinut (a se citi : " nu se vede murdaria asa usor ca pe modelele cu vopsea lucioasa"). Farurile mari sunt marcate de doua perechi led-uri, unele ce se aprind pentru placerea ochiului, altele (benzile de lumina) ce au rolul de DRL. Grila pe care troneaza emblema defineste alaturi de faruri fata masinii intr-un mod placut. Semnalizatoarele si proiectoarele completeaza tabloul. Pe lateral întâlnim oglinzile (logic !) care au in continuare dimensiuni generoase si asigura o vizibilitate mare. Semnalizatoarele insa, au coborat pe aripi, un mic minus (ador semnalizarea pe oglinda). Usile  sunt mari si impunatoare si sa citez un trecator : " ca la limuzine "; se deschid usor manerul isi pastreaza pozitia de la modelul anterior. Spatele : portbagajul se deschide in doua etape ca si la modelul precedent : luneta si partea de jos. Stopurile sunt unibody acum, patratoase, dar placute (chiar foarte placute). Jantele se prezinta cu un caracter sportiv si complementare design-ului avangardist al noului Smart.
Nu voi trage eu o concluzie la aspectul exterior, va expun 2 intamplari :
  1.      La jumatate de ora dupa preluarea masinii la parcarea acesteia, am fost luat la interogatoriu de un trecator : ce model este  ? cum ? ce ? când ? Am dat raspunsurile si omul a plecat in treaba lui, mai aruncând o privire inapoi :) . Se observa si in poza alti trecatori admirând noul Smart.
  2.        La semafor, flash-uri din spate, un 451 cabrio. La volan o domnisoara in dreapta un domnisor :) . Se pune verde, inaintam domnisoara trece paralel cu mine admira masina, eu ma opresc ca semaforul arata rosu, domnisoara nu vede semaforul si trece pe rosu, admirând masinuta.
Pana la urma sunt roman, ador sa trag concluzii, DECI da, arata foarte bine :) !
1.2.    Interiorul
      Incep cu concluzia : oau. Cel putin varianta Proxy, cu schema de culori alb-albastru arata a concept-car nu a vehicul de serie. Mai inalt, decat al meu ForFour (chiar te urci in masina), ofera o pozitie la volan mai buna pentru traficul urban decat 454 din posesie. Instrumentele iluminate cu alb, ecranul color al computerului de bord, ecranul sistemului multimedia te fac sa uiti rapid de elementele imprumutate de la Twingo. Volanul e agresiv, are principalele comenzi (limitator,pilot, etc) prezente, arata impresionant. Tapiteria din aceasta varianta include : panza, piele ecologica si plastic. Panza si pielea ecologica se simt bine la atingere si dau impresia de calitate. Plasticul putea fi mai bun, dar se simte bine la atingere, ferm, fara jocuri. Lumina plafonierei e ok, nici prea puternica, nici lumanare. Repet concluzia la final : oau.
2. Functionalitate, gameplay, practica
 
      Si am plecat cu masina de la Autoklass Pipera : volanul vireaza mult mai usor, bracheaza rotile mult mai mult , un lucru absolut bestial. Masina se simte foarte usoara, poate datorita motorului de 999 cmc si 71 cp, poate datorita faptului ca e usoara. La prima impresie suspensia parea la fel cu cea a ForFour-ului din dotare : tare si oarecum incomfortabila. Totul pana la linia de cale ferata din Pipera, unde si-a aratat calitatile : incaseaza foarte bine si nu transmite "neplacerile" ocupantilor. Am inteles apoi, ca e bazata cel putin pe fata, pe design-ul de la C-Klasse. Poate ca da, poate ca nu, dar e buna. Motorul e vioi si sprinten. Cutia manuala in 5 trepte are rapoartele ok; treptele se schimba usor, lin exista chiar si un indicator care iti indica faptul ca trebuie sa treci in treapta superioara sau inferioara. La viteza, in curbe, masina e stabila si imi da impresia de siguranta si stabilitate. Frânele, mi s-au parut eficiente, ofera suficienta putere de oprire si desi am pus masina in situatii ,sa zicem "interesante",  ABS-ul a intrat si nu am avut niciodata impresia ca nu am controlul asupra masinii.
      Start-stop-ul e ok, motorul porneste de fiecare data fara probleme. Nu stiu nimic de eficienta lui , dat fiind faptul ca am mers cu el mereu pornit. Ma ingrijoreaza totusi traficul greu din Bucuresti si pornirile dese, dar de fiabilitate pot vorbi doar posesorii peste 1 an sau 2. Senzorii de ploaie si lumini isi fac treaba fara repros, e placut sa stii ca pornesti masina si totul "se invarte dupa soare"
      Factorul WOW vine din bracarea rotilor si recunosc, a fost prima oara când m-am pus sa ma joc cu o masina de-a parcatul : sa vad unde o pot parca, in unghiuri ciudate si greu de atins. Surprins, placut, am fost de fiecare data.
      Farurile : desi cu bec H4, in comparatie cu al meu ForFour stralucesc. Chiar si in comparatie cu faruri Xenon, de fabrica, ale unei alte marci, lumineaza foarte bine si nu simt nevoia Xenon-ului. Stop-urile sunt si ele o poveste placuta, lumineaza puternic si clar.
 

 
 
      Computerul de bord afiseaza tot ce iti doresti , ai chiar si grafice cu consumul. Un lucru ce l-am gasit foarte placut si util, punctajul ECO. Am reusit sa ajung la 82 % si cred ca e foarte util in compararea consumurilor obtinute, dar si in promovarea unui stil de condus ECO, dar si sigur. Nu vreau sa intru in detalii, dar un plus de la mine pentru acest ECO-SCORE. Si nu , nu sunt ecologist convins :)
      Climatizarea automata face fata oricarei provocari, iar diminetile geroase sunt mai placute cu scaunele incalzite.
      Pe partea multimedia am avut parte de tot : cititor de card , de usb, conectare cu telefonul, rulare de filme. Sunetul produs e clar, nu are un bass extrem, ci unul placut.Exista si navigatie, dar hartile nu erau instalate. Interfata e fluida, totul functioneaza cum te-ai astepta : fara batai de cap. Telefonul se sincronizeaza perfect, contactele au chiar si poza, calitatea sunetului in conversatii e buna.
       Ca aspect negativ gasesc doar consumul. Cam maricel pentru o masina asa mica, poate o varianta diesel sau cutia automata sa remedieze din acest neajuns. Am mers 270 de km prin oras , drumuri normale de zi cu zi si am reusit un consum de 8.6 l/100 km in conditiile in care aveam un Eco-Score de 82% . A mea cu acelasi stil de condus scoate un 6.5-7 l/100km. Dar, treci usor peste acest neajuns si de abia astepti sa zbori si sa te strecori spre munca, munca si iar munca.
       Saptamana petrecuta cu noul Smart ForTwo a fost una foarte placuta, iar condusul, chiar si prin Bucuresti, a fost o placere. Chiar nu am crezut ca ma poate impresiona atat de mult aceasta masinuta. Desi e inceput de an, am pus o vorba la Mosu, asa surd cum e el, poate-poate...


 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu