duminică, 15 februarie 2015

Povestea mea cu noul Smart, de Florin Nicolescu

Tataie este membru vechi pe forumul SmartFan, conduce un 42 din 2007 și este pasionat de tot ceea ce înseamnă lucrul nemțesc, așa că atunci când am primit de la AutoKlass Smart-ul fortwo #1Edition a fost nominalizat, din oficiu, la test drive.

Opinia și pozele făcute de el, le găsiți mai jos :):


Povestea mea cu noul Smart - de Florin „Tataie” Nicolescu
De la inceput, vreau sa atentionez ca parerile exprimate in ceea ce urmeaza sunt personale si neavizate avand in vedere cunostintele mele (sarace) de mecanica. Sunt un simplu utilizator, iar ceea ce relatez in continuare sunt simple senzatii pe care le-am avut dealungul unei saptamani cat am fost impreuna cu noul Smart.


Intrebarile mele erau simple: noul Smart este mai bun decat anteriorul, asa cum ar fi normal? Unde s-
a umblat? Ce s-a imbunatatit? Mentionez de asemenea, ca masina mea are aceeasi cilindree si putere cu masina primita pentru testare, 999 cmc si 71 CP, singura diferenta fiind cutia de viteze care este manuala la versiunea noua. Asa ca am comparat intre mere si mere, chiar daca soiurile erau diferite.


Caroserie

La prima vedere mi s-a parut urata ca design si neatractiva, insa recunosc ca pana in cele din urma ne-am apropiat cumva si am sfarsit prin a o place cumva. Punctul forte al masinii in forma actuala este dupa parerea mea caroseria, care este cu totul alta. Au disparut in proportie de 99% toate deficientele vechiului model: inchiderea usilor este buna si a disparut sunetul acela sec de tabla pe tabla pe care il are vechiul model, hayonul este mult mai stabil si are o varianta de deschidere mai elaborata chiar daca te vei murdari in continuare pe maini cand masina este murdara din cauza ploii si a mizeriei de pe drumuri. Antifonarea cred ca este mai buna pentru ca zgomotul motorului nu te mai insoteste in habitaclu la fel.Senzatia generala este ca te afli intr-o cu totul alta masina.Am identificat un singur inconveniet care vine ca mostenire de la modelul anterior: pe undeva in coltul usii , in zoona manerului se strecoara aer si a ramas acelasi enervant suierat ca si la modelul 451 atunci cand se ruleaza la viteze peste 80km/h.Acesta este procentul ramas din cei 99%!

Interiorul


Spatiul este mai generos, iar “intimitatea” cu pasagerul din dreapta a disparut. Finisaje textile interesante optic, insa sincer, mi-e teama ca tapiteria se va putea agata foarte usor. Spatiul pentru portbagaj a crescut simtitor, iar accesul la compartimentul motor este mult mai facil.

Directie
Unghiul de bracare este INCREDIBIL! Iti permite o manevrare a masinii intr-o maniera de neimaginat. 
Senzatia pe care am avut-o a fost ca raman in urma masinii in momentul virajului.Chiar daca la 451, volanul se misca usor, exista si aici o imbunatatire semnificativa. Denivelarile din trafic sunt resimtite mult atenuat, practic confortul este mult imbunatatit.

Motorul


As fi preferat sa nu vorbesc despre asta, insa nu se poate. Ceva se intampla cu motorul cel nou. Sau cutia sau cu ...Masina asta nu trage si nu vorbesc de forjat aici. Masina a pierdut zvac-ul pentru care este cunoscuta. Am parcurs putin peste 500 de km cu ea din care mai mult de jumatate in afara orasului (Bucuresti – Brasov si retur) si povestea este aceeasi: o masina care parca ar avea nevoie de un alt motor. Consumul, de asemenea, reflecta neputinta motorului. Si nu cred ca diferenta in plus de 130 de kg este motivul. Sper ca modelul echipat cu o cutie automata sa ‘’stie’’ mai mult si mai bine.Mai multe nu spun pentru ca este trist. 

Concluzia finala este ca daca motorul anterior ar fi echipat caroseria actuala, repet, foarte reusita, probabil discutam despre un succes. In acelasi timp imi pun intrebarea: daca aceasta echipare nu face fata pe Fortwo, cum se descurca pe Forfour?

 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu